Sycące śniadanie? Kasza jaglana z dodatkami – na słodko i słono

Kasza jaglana to prawdziwa skarbnica cennych składników odżywczych i wielu właściwości zdrowotnych.

Jej walory to przede wszystkim: wysoka zawartość przyswajalnego białka, witamin z grupy B (witaminy B1, B2, B6), żelaza i miedzi. Poza tym kasza jaglana jest lekkostrawna i nie zawiera glutenu przez co nie uczula. Bez obaw mogą, więc po nią sięgać osoby zmagające się z alergią na ten składnik. W dodatku odpowiednio przygotowana pysznie smakuje. Dlatego też warto zadbać o to, by znalazła swoje stałe miejsce w naszej diecie. Ze względu na swój neutralny smak kasza jaglana może być spożywana zarówno na słodko i słono. Wypróbujmy obydwa sposoby jej przyrządzania.

Sycące i pyszne śniadanie dla każdego, czyli kasza jaglana w dwóch odsłonach

Jak powszechnie wiadomo śniadanie to najważniejszy posiłek dnia, dlatego też powinien być on jak najbardziej wartościowy i dostarczać mnóstwa energii. Idealnym pomysłem na pyszne i zdrowe śniadanie jest, więc kasza jaglana. Nie dość, że zawiera całe mnóstwo ważnych dla zdrowia składników to w dodatku jest bardzo sycąca i smaczna. Najlepiej podawać ją w towarzystwie dodatków takich jak owoce lub warzywa.

Przepis na kaszę jaglaną z owocami i orzechami

Do jej przygotowania potrzebujemy:
kaszę jaglaną z żurawiną, siemieniem lnianym i migdałami Babci Zosi (do kupienia tu)
ulubione owoce,
garść orzechów,
po szczypcie soli i cynamonu.

Mieszkankę kaszy gotujemy według przepisu na opakowaniu. Na koniec dodajemy pokrojone w kostkę owoce i posiekane orzechy. Całość można polać miodem lub syropem klonowym.

Kasza jaglana z warzywami

Do jej przygotowania potrzebujemy:
kaszę jaglaną z cukinią, pomidorami i słonecznikiem (do kupienia tu)
świeże pomidory,
ulubioną sałatę,
oliwę lub inny sos
przyprawy: czerwoną mieloną paprykę, oregano, bazylię, pieprz

Kaszę jaglaną gotujemy zgodnie z przepisem umieszczonym na opakowaniu. Kaszę ugotowaną na sypko łączymy z sałatą, dodajemy pokrojone pomidory, polewamy sosem i doprawiamy ulubionymi przyprawami. Smacznego!