Kuchnia wegańska systematycznie zwiększa liczbę swoich zwolenników, stając się coraz bardziej popularną.

Przepisy na dania vege obecnie bez trudu znajdziemy nie tylko w sieci. Coraz częściej pojawiają się również na łamach czasopism dedykowanych nie tylko weganom. Zaczyna przybywać także lokali serwujących dania wegańskie, które można już spotkać zarówno w wielkich miastach, jak i małych miasteczkach. Co więcej jak się okazuje ich klientami są nie tylko osoby stosujące ten rodzaj diety, na co dzień, ale też ci, którzy dania pozbawione składników pochodzenia zwierzęcego traktują, jako alternatywę dla swoich tradycyjnych posiłków. Skąd tak duże zainteresowanie kuchnią wegańska i dlaczego z tak wielkim apetytem zajadamy się wegańskimi potrawami?

Kuchnia wegańska nie tylko dla wegan

Jeszcze do niedawana zdecydowana większość społeczeństwa preferowała tradycyjną kuchnię bazującą na mięsie i produktach pochodzenia zwierzęcego. Obecnie trendy żywieniowe ulegają nieustającym zmianom, a klasyczny polski schabowy coraz częściej jest zastępowany kotletem sojowym i to nie tylko przez wegetarian czy wegan. Przyczyn tego stanu rzeczy jest kilka.

Wegańska=zdrowa

Przede wszystkim coraz więcej osób zaczyna zdawać sobie sprawę z konieczności prowadzenia zdrowego stylu życia, którego zasady jasno wskazują na to, że w zdrowej zbilansowanej diecie duże ilości mięsa i jego pochodnych powinny być zastąpione owocami, warzywami i produktami roślinnymi. Rośnie też świadomość społeczeństwa odnosząca się do przyczyn rozwoju chorób cywilizacyjnych będących następstwem spożywania żywności mocno przetworzonej, wśród której kluczowe miejsce zajmują właśnie przetwory mięsne. W związku z tym, przybywa tych, którzy zaczynają bardziej dojrzale przyglądać się swojej diecie, starając się ją zmieniać w oparciu o zasady zdrowego odżywiania, w które potrawy wegańskie wpisują się doskonale. To właśnie oni coraz chętniej sięgają po dania wegańskie, którymi stopniowo zaczynają ubogacać swój codzienny jadłospis.

Wege=smaczne

Nie ulega też wątpliwości, że tak duże zainteresowanie daniami wegańskimi jest spowodowane zwykłą ciekawością. Wiele osób ceni sobie, bowiem odkrywanie nowych smaków, poznawanie nieznanych dotąd kombinacji aromatów, których przecież w kuchni wegańskiej nie brakuje. Potrawy przygotowywane na bazie składników pochodzenia wyłącznie roślinnego są naprawdę pyszne. Ich receptury bardzo często opierają się na produktach, ziołach i przyprawach, dla których nie ma miejsca w tradycyjnej kuchni. Niektórzy traktują je, więc jaki smaczne urozmaicenie swojego jadłospisu. Bez względu jednak na przyczyny sięgania po dania wegańskie nie ulega wątpliwości, że jest to trend, który z pewnością warto wprowadzić do swojego stylu życia.

Naturalne produkty, które pomogą Ci ze smakiem zrzucić zbędne kilogramy

Żyjemy w dobie tabletek: witamin, suplementów diety i preparatów wspomagających odchudzanie. Powinniśmy jednak pamiętać, że to, co najlepsze dla naszego organizmu znajduje się bezpośrednio w naturze. Zamiast sięgać po kapsułkę, lepiej wybrać jeden z poniższych produktów. Nie tylko w naturalny sposób wpłynie na poprawę samopoczucia i utratę wagi, ale także stanie się ucztą dla naszego podniebienia!

Zupy

Zupy na bazie warzywnego bulionu są nie tylko bardzo zdrowe, ale także niskokaloryczne. Jeśli lubicie obfite obiady i czujecie przed nimi wzmożone łaknienie zacznijcie posiłek właśnie od zupy. Nasze mózgi potrzebuje około 15 minut, aby odebrać sygnał, że jesteśmy syci. Zupa sprytnie oszukuje ten mechanizm, dostarczając do żołądka sporą porcję płynu i zaspakajając uczucie nadmiernego łaknienia. Dzięki temu będziecie mieli mniejszą ochotę na dużą porcję drugiego dania, a na deser z pewnością nie starczy Wam miejsca.

Olej kokosowy

Może Was zaskoczyć, że w produktach odchudzających pojawia się… olej. Jednak olej kokosowy należy do grupy superfood i jest prawdziwym bohaterem! Wspomaga spalanie tłuszczu, zmniejsza poczucie głodu i poprawia poziom cholesterolu we krwi, a zawarty w nim kwas laurynowy ma działanie antybakteryjne, antywirusowe i antygrzybiczne. Olej ten z powodzeniem zastąpi nam masło i tłuszcz do smażenia, ponieważ wysokie temperatury nie niszczą jego walorów odżywczych.

Ocet jabłkowy

Wciąż jest mało popularny i rzadko stosowany w codziennej diecie – często z braku pomysłu na jego wykorzystanie. Ocet jabłkowy to nie tylko źródło minerałów, witamin i aminokwasów. To także środek, który znacząco zmniejsza apetyt. Wypicie szklanki wody z łyżeczką octu jabłkowego pół godziny przed posiłkiem sprawi, że zjemy znacznie mniejszą porcję. Można go także używać do sałatek, którym nada wyrazisty i lekko wytrawny smak.

Cynamon

Aż trudno uwierzyć, że coś tak smacznego, może być także zdrowe i odchudzające! Już niewielka ilość cynamonu reguluje poziom cukru we krwi, przyspiesza przemianę materii i poprawia proces trawienia. Co więcej przyprawa ta usprawnia dopływ krwi do mózgu, dzięki czemu stajemy się bardziej aktywni i skoncentrowani. Cynamon idealnie doprawi więc poranną owsiankę i kawę, a także nada smak mięsnym potrawom.

Cytryny

Cytryna z powodu dużej zawartości witaminy C kojarzy nam się przede wszystkim z walką z przeziębieniem, ale ten żółty owoc wspomaga także procesy odchudzania. Szklanka wody z sokiem z cytryny wypita na czczo lub pół godziny przed posiłkiem poprawi nam przemianę materii i wpłynie korzystnie na pracę układu pokarmowego. Co więcej pomoże naszemu organizmowi pozbyć się szkodliwych toksyn. Sok z cytryny warto także dodawać bezpośrednio do potraw tuż przed ich spożyciem.

Świeże soki

Naturalne, świeżo wyciskane soki to prawdziwa bomba witaminowa dla naszego organizmu i… pole do popisu dla naszej kreatywności! W tym temacie nie musimy się ograniczać – każdy owoc i warzywo będą doskonałe, aby stworzyć własną kompozycję napoju: jabłko, szpinak, seler, ogórek, gruszka. Tutaj zasada „im więcej, tym lepiej” sprawdzi się idealnie. Aby przygotowany sok nabrał wyrazistości, można go doprawić sokiem z cytryny lub imbirem, dzięki czemu nie będzie mdły.

Zielone warzywa

Żyjemy w czasach, gdzie dostęp do świeżych i różnorodnych warzyw mamy przez cały rok, bez względu na panujący sezon. I choć najlepiej sięgać po te, na które właśnie mamy urodzaj, nie powinniśmy się ograniczać – im więcej warzyw w naszej diecie, tym lepiej! Na pierwsze miejsce wysuwają się przede wszystkim zielone jak: brokuł, jarmuż, szpinak, pietruszka czy seler. Są nie tylko niskokaloryczne, ale zawierają także sporo witamin, wśród których króluje witamina C.